wtorek, 6 października 2015

Zabezpieczenia rowerowe - U Lock

U-lock
U-locki, czyli bardzo duża kłódka szeklowa, to według mnie najlepszy kompromis pomiędzy bezpieczeństwem a wygodą użytkowania. Stosunkowo lekkie, łatwe w transporcie i bezpieczne. U-locki jako typ zapięcia podatne są jedynie na rozginanie wielką dźwignią, bądź lewarkiem od wewnętrzną "U". Aby zredukować możliwości takiego ataku wybierając nasz model należy zwrócić uwagę na obustronne ryglowanie podkowy ("U"), które jest mniej podatne na ten rodzaj ataku niż stosowane w niektórych modelach jednostronne ryglowane (wcięcie w podkowie jest z jednej strony, zaś druga nóżka jest wygięta). Dodatkowym atutem U-locków ryglowanych obustronnie jest konieczność dwukrotnego przecięcia podkowy, ponieważ po pierwszym przecięciu obie części są zablokowane przez rygle i nie dają się obrócić w gniazdach. Jednostronne ryglowanie jest dodatkowo podatne na rozgięcie, "bucik" na nie ryglowanym końcu, przy zastosowaniu odpowiedniej siły, może się wyślizgnąć z gniazda. Aby zniwelować możliwość wyślizgnięcia, bądź rozgięcia blokady dwustronnie ryglowanej po jednokrotnym przecięciu ucha, należy wybrać model z jak najgrubszą podkową ("U"). Modele o średnicy podkowy 16mm (takie jak Kryptonite New York), są praktycznie nie do ruszenia samą siłą mięśni i nie mieszczą się w szczękach większości dostępnych narzędzi do przecinania bolców. W mojej rodzinie do rowerów miejskich stosujemy U-locki TONYON, które można znaleźć w cenie do 50zł. Posiadają one kwadratowy przekrój szekli, o ponadstandardowej grubości (w tym pułapie cenowym) i zamek cylindryczny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz